Existuje bezpočet forem, jak zaujmout, oslovit či dokonce šokovat nebo provokovat veřejnost k tomu, aby si lidé více všimali svého okolí, aby mluvili o tom nepříjemném, co se kolem nich děje, a aby nebyli rezistentní k bezpráví.
Ve Spojených Státech Amerických se již od roku 2001 každoročně, a to dokonce několikrát do roka a na několika místech napříč celým kontinetem, pořádá zajímavý pochod, jehož název by se dal přeložit jako "Obuj se do jejích bot", který je hneddruhým dechem doplněn o výzvu "Ujdi míli v jejích botách".
Jedná se vlastně o unikátní hravou výzvu pro všechny muže, aby ve svém okolí zvýšili povědomí o sexuálním násilí na ženách tím, že ujdou necelé dva kilometry v červených lodičkách na podpatku.
Nápad obout muže do bot na podpatcích a vyslat tak signál o jejich odmítavém postoji k násilí na ženách přitom začal zcela nenápadně, a to když se malá skupinka mužů domluvila a vyrazila na společnou cestu v podpatcích místním parkem. Od roku 2001 si přitom iniciativa oprávněně zasloužila mezinárodní popularitu a na sponzorských darech získala od dárců milióny dolarů.
Tato americká iniciativa přitom není ani náhodou jedinou svého druhu a muže na podpatcích demonstrující za "dobrou věc" lze potkat v podstatě kdekoliv, jako například na dalším obrázku, kdy se skupina australských obchodníků a bankéřů , a to včetně zástupce Commonwealth Bank, rozhodla u příležitosti Mezinárodního dne žen upozornit na otázky související s rovností mezi muži a ženami.
Otázka pak zní
Věřím, že by podobná akce u nás určitě zaujala, a že by se jí zúčastnilo ne méně lidí, než kolik jsou novináři a přihlížející zvyklí vídat v ostatních zemích světa.